Nieuws

Nieuwe workshopreeks Physical Computing - inschrijven tot 21 september

Universiteit Gent, KU Leuven en Universiteit Hasselt richten samen met Dwengo vzw en 2LinK2 in 2016-2017 een nieuwe reeks van 6 workshops in.

We verkennen vrij uitgebreid het domein van physical computing, waarin met programmeerbare elektronica (en mechanische onderdelen) systemen worden samengesteld en geprogrammeerd die functioneren in de ‘echte’ wereld (in plaats van enkel op een computerscherm).

Je maakt kennis met verschillende platformen DwenguinoRaspberry PILego Mindstorms (…) en hun mogelijkheden. Je leert reageren op de stand van een schakelknop, het signaal van een lichtsensor of afstandsdetector, … door bijvoorbeeld LEDs te laten oplichten, een motortje te laten draaien, geluid te produceren, … De stap naar robots is dan snel gezet.

Je voert (samen met andere deelnemers) een eigen project uit, zodat je ook concreet materiaal meeneemt waarop je in je eigen klas of school kan verder bouwen.

waar je als leerkracht kan kennismaken met allerhande manieren om programma's met de fysische wereld te laten samenwerken: reageren op schakelknoppen, lichtsensoren, afstandsdetectoren, … en deze invoer gebruiken om LEDs te laten oplichten, een motortje te laten draaien, geluid te maken, enz.

Op het einde van de workshop kan je niet alleen met deze dingen werken, maar heb je (samen met collega's) een eigen project gecreëerd dat je dan later in je eigen klas of school kan inzetten.

Meer informatie vind je op de website van Progra-MEER.

Nieuwe workshopreeks Physical Computing - inschrijven tot 21 september