Nieuws

Bijscholing voor leraren: Algoritmen, computationeel denken en programmeren - Inschrijven nog mogelijk!

13-01-2017

Hoe breng ik algoritmen op een boeiende manier aan aan leerlingen? Hoe kan ik leerlingen stimuleren tot algoritmisch denken?

Deze nascholing rond algoritmen, computationeel denken en programmeren is bedoeld voor leerkrachten die lesgeven over informatica, ICT of STEM in de 1e, 2e en 3e graad van het middelbaar onderwijs en die met programmeren willen beginnen of reeds programmeren in de klascontext behandelen.

Elke sessie bestaat uit twee delen:

  • Unplugged deel: aspecten van algoritmen en computationeel denken rond een thema, aangevuld met unplugged opdrachten (zonder computer);
  • Plugged deel: toepassing van de concepten uit het unplugged deel in de programmeertaal Python (met computer)

De doelstellingen van de nascholing zijn de volgende:

  • kennis verhogen rond algoritmen, computationeel denken, en programmeren;
  • verspreiden en ontwikkelen van voorbeeldmateriaal dat in de klas kan gebruikt worden;
  • netwerk uitbouwen tussen leerkrachten.

De sessies starten in de loop van de maand januari en gaan parallel door op drie locaties: Gent, Hasselt en Leuven. Inschrijven kan nog steeds!

Alle informatie vind je terug op de website van Progra-MEER.

Bijscholing voor leraren: Algoritmen, computationeel denken en programmeren - Inschrijven nog mogelijk!