Nieuws

Oproep! Investeren in informaticawetenschappen in het Vlaamse onderwijs? Stem ons AMAI-project rond evaluatie van programmeeroefeningen naar de finale!

Automatische en gepersonaliseerde feedback bij informaticawetenschappen

In het voorjaar van 2024 stuurde AMAI! een nieuwe project-oproep uit waarbij het artificiële intelligentie onder de aandacht wil brengen bij de bevolking in de vorm van citizen-science projecten.

eTeacher heeft hiervoor, samen met 2LinK2, een aanvraag ingediend.
We willen hierbij AI inzetten om leerlingen en leerkrachten te ondersteunen bij het nieuwe vak informaticawetenschappen: leerlingen krijgen automatische en  gepersonaliseerde feedback op programmeeroefeningen en leerkrachten krijgen hierdoor de ruimte om hun expertise gerichter in te zetten.

Zo blijven leerlingen gefocust en voorkomen we het dat ze vroegtijdig afhaken. En de begeleidende leerkracht kan zich richten op complexere problemen en in de klas een meerwaarde bieden waar hij het verschil kan maken.

Denk jij dat dit project een meerwaarde kan bieden voor jouw lessen? Steun dan ons project door mee te stemmen!

Door jouw stem kan je bovendien het belang van het informatica-onderwijs in onze Vlaamse scholen in de schijnwerpers zetten!

En je krijgt daarna ook de kans om het feedbackmechanisme in gebruik te nemen en hierop feedback te geven.

Stemmen kan tot 3 november!

Kies zeker voor Automatische en gepersonaliseerde feedback bij informaticawetenschappen! en stem ons project naar de top!

Breng nu je stem uit!!

Oproep! Investeren in informaticawetenschappen in het Vlaamse onderwijs? Stem ons AMAI-project rond evaluatie van programmeeroefeningen naar de finale!